Promowanie firmy w internecie cz.1


Marketing internetowy

Marketing internetowy, tak jak i tradycyjny, wymaga dużej znajomości tematu. W przeciwnym przypadku nie będzie skuteczny. Osiągnięcie dobrego wskaźnika relacji kosztów działań promocyjnych do uzyskanych z nich korzyści jest możliwe tylko wtedy, gdy reklama będzie przemyślana. Wbrew temu, co sądzi wiele osób nieobeznanych z zagadnieniem, marketing to nie kwestia intuicji i tylko i wyłącznie dobrego pomysłu. To przede wszystkim dobre przygotowanie oraz znajomość dostępnych narzędzi. Internet stwarza ci wiele możliwości na promowanie firmy. Jego niewątpliwą zaletą jest to, iż łatwo w nim skalować swoje działania. Dzięki temu na marketing stać nie tylko duże firmy, ale również małe, łącznie z jednoosobowymi. To tylko kwestia dobrania odpowiednich działań, których koszt jest dopasowany do twojego budżetu.

dobre strony www

Jeśli interesuje cię marketing internetowy, na samym początku powinieneś uświadomić sobie dwie rzeczy. Jedna jest pozytywna – internet to ogromna liczba potencjalnych klientów. Druga jest negatywna – konkurencja jest ogromna. Obecnie sieć jest już zapchana komunikatami marketingowymi i jeżeli źle poprowadzisz swoją kampanię, zniknie ona w otaczającym ją szumie. Inaczej mówiąc: nikt nie zainteresuje się twoją ofertą. Na szczęście internet pozwala prowadzić działania marketingowe precyzyjnie nakierowane na wybraną grupę. Pod tym względem przewyższa wszystkie inne media. Rzecz jasna, trzeba potrafić wykorzystać ten potencjał.

Sposoby na promowanie firmy

W tym artykule poznasz podstawowe sposoby na promowanie firmy w internecie. Pierwsza z nich, najbardziej chyba oczywista, to wykupienie reklamy. W sieci większość ruchu przechodzi przez wyszukiwarki. Pozwalają one znaleźć interesującą nas stronę. Wyszukiwarka jest stroną startową dla większości internautów. Z tego prosty wniosek, że jest też ona najlepszym miejscem, w którym mogłaby się pojawić twoja reklama.
W Polsce rynek wyszukiwarek jest zdominowany przez Google. Dlatego napiszę tu o o systemie reklamowym tej firmy. Nazywa się on AdWords. Działa on w ten sposób, że płacisz za wyświetlenia i kliknięcia w reklamy. Jednak w odróżnieniu od tradycyjnej reklamy, chociażby emitowanej w TV, tutaj masz wpływ na to, dla kogo wyświetli się twoja reklama. Jeśli dobrze stworzysz kampanię AdWords, ograniczy ona twoje wydatki, dzięki osiąganiu dużej skuteczności. Reklamy będą wyświetlane nie tylko na stronie wyszukiwarki, przy wyszukiwaniach związanych z tematyką twojej oferty, ale także na stronach biorących udział w programie partnerskim Google AdWords.
Samo tworzenie kampanii to zagadnienia na tyle obszerne, iż najlepiej zatrudnić do tego fachowca. Oczywiście możesz próbować samemu nauczyć się to robić, jednak skuteczność wymaga praktyki, więc być może lepiej będzie skorzystać z usług kogoś, kto zrealizował już wiele kampanii i wie, jak skutecznie używać narzędzia AdWords.

cdn…

Advertisements