Czy warto i ile zapłacić za pozycjonowanie?


Pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest to proces, który pozwala pozycjonowanej stronie www w krótkim czasie na wybicie się przed inne i uplasowanie na pierwszych stronach wyszukiwarek. Dzięki temu właściciel strony może czerpać zyski ze swojej witryny oraz zdobywać nowych klientów – użytkowników internetu.

Profesjonalne pozycjonowanie z pozoru jest drogie. Wykupienie tak zwanych precli, zabukowanie serwerów, wynajęcie copywriterów, którzy pozycjonowanie czynnie wspierają cenowo sięga nawet do 3 – 4 miesięcznych średnich krajowych. Wbrew pozorom inwestowanie w pozycjonowanie  takich dużych sum pieniędzy się opłaca. Pozyskanie nowych, indywidualnych klientów dzięki dobrze pozycjonowanej stronie może dać zleceniodawcy niewyobrażalne zyski.

Poniższy wykres przedstawia orientacyjny kosztorys, według którego możemy sami wycenić pozycjonowanie. Jeśli chcemy, by pozycjonowanie było jak najskuteczniejsze, warto poświęcić więcej pieniędzy na ilość stron, które mają w pozycjonowaniu uczestniczyć. Oczywiście, im więcej stron odwołujących się do naszej witryny, tym wyższa jakość usługi i mniejsze prawdopodobieństwo wpadnięcia w któryś z filtrów Google, czyli uniknięcia największego ryzyka pozycjonowania.
Możemy spróbować dopasować nasze spodziewane efekty pozycjonowania do efektów przedstawionych na wykresie. Poszczególne sytuacje określone są literami A, B, C i D. Interesujące jest zjawisko, nazwane tutaj NOWOŚĆ. Dotyczy ono sytuacji, gdzie strona pozycjonowana jest za pomocą unikatowych fraz. W takim przypadku nigdy nie wiadomo czy i jakie rezultaty osiągnie pozycjonowanie. Pozycjonowane hasła mogą okazać się zbyt rzadko wyszukiwane, przez co najskuteczniejsze pozycjonowanie może nie odnieść żadnego sukcesu. Również jeśli chodzi o cenę, w pozycjonowaniu nowości nie wiadomo do końca ile będzie kosztować ten proces – czy wystarczy standardowa liczba używanych do pozycjonowania stron by osiągnąć sukces, czy raczej efektywne pozycjonowanie będzie potrzebować ich znacznie więcej (co jest częstsze).

Jedno jest pewne. Jeśli chcemy skutecznego pozycjonowania – liczmy się z tym, że zapłacimy więcej. Skuteczne pozycjonowanie = drogie pozycjonowanie.

About these ads